Přeskočit na hlavní obsah

‚Neodolatelně zvrhlé literární potěšení.‘



Název knihy: Maestra (1. díl)
Autor: L. S. Hitonová
Nakladatelství: IKAR
Počet stran: 304
ISBN: 978-80-249-3224-8
Anotace / ukázka / možnost koupě: 




Protentokrát jsem si vypůjčila zcela vystihující větu z facebookového příspěvku stránky Vůně knih. Velmi dlouho jsem přemítala, jak bych měla článek pojmenovat a při brouzdání po stránce, jsem našla toto (jak ostatně uvidíte i na „výstřižku“)… a povím Vám, že lepší titulek bych asi ani sama nevymyslela.


Po dočtení Maestry jsem jenom němě zalapala po dechu a ptala se sebe sama, jestli jsem hlavní hrdinku pochopila nebo zdali jsem nedopatřením nepřeskočila stránku (ačkoli možná stránky).
Když jsem knihu objevila – na facebooku jsem ji uviděla právě v příspěvku od Vůně knih – po přečtení anotace jsem jen nedočkavě vydechla a říkala si, že tahle kniha by stála za přečtení. A díky Vánocům se mi dostala Maestra do rukou…

Celá kniha má nádech pikantnosti, která je hmatatelná na každé stránce až do samotného závěru. V některých chvílích mne napadla myšlenka, že román je napsaný velmi syrově – mohl za to jazyk, kterým hlavní hrdinka mluvila (řekněme to tak, jak to je: mluvila, jak jí „zobák“ narostl – nevím, zdali se toto lidové přirovnání dá nějak upravit a proto jej zanechávám takto). Avšak přímá slova, která hlavní hrdinka někdy vypustila z úst, autorka krásně vyvážila květnatými opisy a lehké nahlédnutí do hlavy Judith.

Děj se odehrává v Evropě – zpočátku v Londýně, než se přesuneme na jih Francie, Itálie a posléze se opět vracíme do krásné Francie, konkrétně do Paříže. Kromě jazyka, na nějž jsem si lehoučce postěžovala před nějakou chvílí (říkám lehoučce protože když se s tím sžijete, zjistíte, že vás vlastně vůbec nepřekvapuje, jak Judith mluví), jsou zde i chvíle, kdy Judith například v restauraci objednává jídlo / pití, nebo se ptá jenom na cestu – mluví francouzsky nebo italsky… ale někdy jsem si nebyla jistá, jestli jsem si vydedukovala překlad správně na základě kontextu. Možná to ostatním čtenářům tolik nevadilo, ale pro mě, asi i vzhledem k tomu, že jsem francouzštinou potažmo i italštinou nepolíbená, to rušivé lehce bylo. Ale to byly jen dvě poznámky, které bych knize vytkla.

Když se řekne literární erotická pikantnost v podobě románu, většina lidí si poklepou na čelo a většinou odsoudí knihu podle anotace. Pokud se čtenáři odhodlají vstoupit do knihy, většinou nejsou až tolik spokojení s tím, jaké má hlavní hrdinka povolání. V případě Maestry je to jiné a rozhodně si myslím, že vás tím překvapí! Sama anotace už poodkrývá, že Judith pracuje v aukční síni. Za nespočet knih, které jsem přečetla, jsem se s ničím takovým nesetkala. Díky knize jsem se mohla podívat pod ruce těm, na jejichž práci jsem snad nikdy nepomyslela, že bych chtěla provozovat.
Judith je postava, které jsem nepřišla až tolik na chuť…. Měla jsem krátkou chvíli, kdy jsem si myslela, že jsem pochopila její myšlenky, a díky tomu jsem si k ní začala budovat jakési pouto. Avšak pak se opět udál zvrat, až mi zůstala ústa otevřená v němém úžasu a ona chvilka „souznění“ byla pryč. Ale! I když jsem nenašla s hlavní hrdinkou společnou řeč, dokázala se mi dostat do hlavy. Neříkám, že jsem Judith pochopila. Autorka má velmi, velmi tajnůstkářské psaní, protože jakmile si myslíte, že jste na to přišli, ihned je všechno jinak. Díky tomu dynamika příběhu je silná a tak vás autorka, třeba i nechtíc, nutí číst dál a dál. V mém případě to tak bylo a fungovalo to, protože jsem Maestru přečetla v rekordním čase! 

Celkově však mohu knihu doporučit všem, kteří milují napětí. Kniha navíc dokáže čtenáře překvapit, opravdu není čitelná (nebo alespoň já jsem nerozluštila ani záměr hlavní hrdinky), máte pocit, že jednu chvíli rozumíte a pak zase nerozumíte. Když dočtete, máte pocit, že Judith nenávidíte nebo milujete. Jakmile dáte knížku do knihovny, přemýšlíte o celém ději a vracíte se ve vzpomínkách k tomu, co jste právě prožili… a pak přijde blesk z čistého nebe, kdy si uvědomíte, že vlastně potřebujete pokračování.

Komentáře

  1. Teda, ta recenze mě nahlodala.. asi jí možná přecijen zkusím přečíst, i když jsem nejdříve nechtěla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda! :-) Doufám, že se kniha bude líbit a třeba se i pochlubíš, jak se ti Maestra líbila :-)

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Recenze filmu "Pád"

Po nějaké době jsme se opět dočkali filmového zpracování celkem populární knižní série o padlých andělech. Tentokrát jsem velice ráda, že to nejsou upíři, vlkodlaci ani dhampýři ba dokonce ani lovci stínů. Vždy se Vám nějaké téma po krátké chvíli zají a tak je "novinka" celkem osvěžující. Vítám Vás u mé druhé filmové série. 

Knižní tag A - Z

Instagram mi minulou neděli nadělil velmi příjemný článek. Knižní blogerka Susan na Instastories publikovala příspěvek, v němž odkazovala na svůj A-Z knižní TAG. Jakmile jsem se pak proklikla na její stránku, byla jsem úplně unešená. Neuvěřitelně se mi tam zalíbilo a po přečtení TAGU jsem si řekla, že chci si její nápad vypůjčit a sepsat si tak vlastní odpovědi. Doufám, že se budete u čtení dobře bavit :-)  Obrázek jsem našla na googlu :-) 

Fantastická zvířata jsou stále fantastičtější.

Autor: J. K. Rowlingová Nakladatel: Albatros Počet stran: 288 Anotace / možnost koupě:  odkaz Po listopadovém uvedení filmového prequelu kouzelnické ságy Harryho Pottera, jsem se konečně dočkala i knižního zpracování. Poté co v září vyšlo Prokleté dítě jako scénář, jsem si říkala, že se tento druh čte naprosto skvěle a o chloupek více rozvíjí fantazii čtenáře, ovšem... chybí mi rozsáhlé opisy J. K. Rowling, kterou jsem si díky tomu zamilovala ještě víc. Čím delší opisy, tím větší pravděpodobnost, že ještě dlouho neopustím příběh, který jsem si zamilovala.