Přeskočit na hlavní obsah

Recenze filmu "Pád"

Po nějaké době jsme se opět dočkali filmového zpracování celkem populární knižní série o padlých andělech. Tentokrát jsem velice ráda, že to nejsou upíři, vlkodlaci ani dhampýři ba dokonce ani lovci stínů. Vždy se Vám nějaké téma po krátké chvíli zají a tak je "novinka" celkem osvěžující. Vítám Vás u mé druhé filmové série. 




Film Pád, anglicky Fallen, měl ve světě premiéru ještě v roce 2016. V květnu se však dostal do našich kin. Podle informací, které mi poskytl internet měl premiéru 11. května - avšak moc dlouho se na stříbrných plátnech neohřál. Když se totiž podíváte na stránky kin, uvidíte, že v nabídce už bohužel není. Což je poněkud škoda... 

Děj začíná jako každý jiný. Autoři se snažili o navázání tajemna, které podněcuje poněkud ponurá atmosféra snoubící se s mlhou, která je v jistých chvílích děsivá, až jsem přemítala, zdali se v určité scéně neleknu. Jsem strašpytlík a tak jsem byla pro jistotu ve střehu. Délka stopáže na začátku byla poněkud delší. V pozadí hrající skladba a pohled na jedoucí auto už zmiňovanou, poněkud děsivou, krajinou byl zdlouhavý a jak už jsem psala, byla jsem ve střehu, abych náhodou o něco nepřišla a hlavně jsem čekala, že se už něco na začátku přihodí. 

A vlastně jsem nemusela čekat dlouho. Lucinda, dívka, o níž celý tento příběh je, se ocitá v soukromém sanatoriu a potažmo i škole. Osazenstvo domu je širokospektrální - od "normálních jedinců" po "záhadné" a zajímavé. Pokoj, který Lucinda obývá, je jedním slovem kobka. Dokonce si troufám tvrdit, že je podobná vězeňské cele. 
Zajímavou pasíží filmu byla hodina náboženství, kde byl popsán zrod padlých andělů. V každém filmu a knize si někteří autoři upravují skutečný příběh, aby byl líbivější. 

S hlavní hrdinkou jsem se moc nesžila. Neviděla jsem se v ní. Myslím ale, pokud bych četla nejrpve knižní zpracování, byla bych asi na tom o něco lépe, protože díky filmové osekanosti, určitě celý příběh nevyzněl, jak bylo původně zamýšleno. 
Mou pozornost si také přitáhla andělská křídla. Byla to jedna z nějhezčích, která jsem kdy viděla. Ta první má bohužel Lucifer ze stejnojmenného seriálu. Z nich jsem byla opravdu unešená. 

V každém případě nemohu říct, že by mi byl příběh proti srsti. Jednoznačné plus je obsazení filmu. Kromě paní učitelky na náboženství se to tam hemží pro mne neznámými tvářemi. Neměla jsem díky tomu tendenci spojovat herce a jeho předchozí roli.

Na ČeskoSlovenské filmové databázi tento film dostal pouhých 41 %. Myslím, že díky některým scénám zaslouženě. V některých momentech jsem sama měla pocit, že mi něco uniká a myšlenka není dotažena do konce a tak mám smíšené pocity.

Nebudu hodnotit ani vysoko, ani nízko, protože si myslím, že si každý zaslouží šanci. Obávám se toho, že se z filmu Pád nakonec stane jen nějaké zapomenuté dílo, které si sem tam někdo pustí, aby ukrátil dlouhou chvíli. Netroufám si ani tvrdit, zdali se tohoto nápadu někdo ujme a stvoří podle knih serál, což se doufám nestane, určitě by to knihám uškodilo jako už se to v jednom případě stalo...

Film hodnotím: 50 %


Budu moc ráda, pokud mi do komentáře napíšete, jestli jste viděli film nebo četli knížky a popřípadě i klidně cokoli dalšího, budu moc ráda :-)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Knižní tag A - Z

Instagram mi minulou neděli nadělil velmi příjemný článek. Knižní blogerka Susan na Instastories publikovala příspěvek, v němž odkazovala na svůj A-Z knižní TAG. Jakmile jsem se pak proklikla na její stránku, byla jsem úplně unešená. Neuvěřitelně se mi tam zalíbilo a po přečtení TAGU jsem si řekla, že chci si její nápad vypůjčit a sepsat si tak vlastní odpovědi. Doufám, že se budete u čtení dobře bavit :-)  Obrázek jsem našla na googlu :-) 

Fantastická zvířata jsou stále fantastičtější.

Autor: J. K. Rowlingová Nakladatel: Albatros Počet stran: 288 Anotace / možnost koupě:  odkaz Po listopadovém uvedení filmového prequelu kouzelnické ságy Harryho Pottera, jsem se konečně dočkala i knižního zpracování. Poté co v září vyšlo Prokleté dítě jako scénář, jsem si říkala, že se tento druh čte naprosto skvěle a o chloupek více rozvíjí fantazii čtenáře, ovšem... chybí mi rozsáhlé opisy J. K. Rowling, kterou jsem si díky tomu zamilovala ještě víc. Čím delší opisy, tím větší pravděpodobnost, že ještě dlouho neopustím příběh, který jsem si zamilovala.