Přeskočit na hlavní obsah

Rosemary Beach trilogie


Ahoj Všichi! 

Jsem ráda, že Vás mohu přivítat u recenze trilogie Rosemary Beach, která patří k mým velmi oblíbeným "Young Adultovkám". 

Rosemary Beach je neskutečně slaďoučký příběh z pera autorky Abbi Glinesové, kterou už znám nějaký ten pátek. Její knihy nám přineslo nakladatelství YOLi, za což neskutečně děkuji, protože při jejich čtení jsem měla pocit, jako bych opravdu v městečku Rosemary nacházela (mimojiné se toto městečko nachází na Floridě... a celkem doporučuji, abyste se podívali na tento odkaz, protože ty obrázky opravdu stojí za to!)

První kniha Hranice nevinnosti je psaná ich-formou. Příběh nám vypráví hlavní hrdinka Blaire Wynnová, která se objeví před domem nevlastního bratra Rushe, kam ji poslal její otec poté, co ji potkala velmi drtivá ztráta.
Blaire je neuvěřitelná osoba. Její duchovní a vnitřní síla je naprosto něco nového, ačkoli by se mohlo zdát, že její vykreslení může být lehce přitažené za vlasy. Ovšem musím podotknout, že v městečku je to jeden snob za druhým. (Má babička toto nazývá velmi pěkně. Vždy o takových lidech říká, že oni mají pocit že jejich h**** nesmrdí. Má naprostou pravdu, byť je to hanlivé.) Rush vlastně není výjimkou. Ovšem díky Blaiřině pokoře, která z ní vyzařuje na každé stránce, postupem času začne pomaličku sundávat brýle povrchnosti z očí a bude čelit pravdě...
Nebudu Vám lhát, ale první kniha je prostě první kniha. První krůčky ve vztahu Rushe a Blaire jsou dechberoucí. On je zvyklý, že má všechno hned, kdežto ona je jeho pravý opak.
Bohužel ne všechno je ideální a tak i v této rodině najdete kostlivce schovaného hodně hluboko ve skříni, ačkoli je to celkem veřejné tajemství, protože Rosemary Beach je malé město. 
První kniha končí velice bolestivě, že při prvním čtení jsem měla pocit, jako bych sama ten krok učinila (opravdu se snažím Vám nevyzradit žádné podrobnosti, ale obávám se, že mi sem tam nějaké slůvko ujede...). 
 
(...) "Ty... ty mě chceš znovu líbat?" zeptala jsem se zadýchaně, když mi přistiskl nos ke krku a nadechl se.
"Chci, hrozně chci, ale snažím se bejt hodnej," šeptal mi do kůže.
"A mohl bys nebýt, aspoň na jeden polibek? Prosím?" žádala jsem ho a přiblížila se k němu. (...)  - Rosemary Beach: Hranice nevinnosti, Abbi Glinesová, YOLi, stránka 100.
 
 
Jen co jsem dočetla, musela jsem sáhnout po druhé knize.  Za hranicí nevinnosti díky bohu začíná tam, kde první kniha skončila. Tentokrát si však autorka připravila specialitku, k terá jednu dobu byla u těchto "Young Adultovek" populární. Ve vyprávění se střídaly pohledy hlavních hrdinů zpravidla po kapitolách. Bylo celkem příjemné, jak se měnil úhel pohledu. Naštěstí to nemá za následek, že byste měli dvojnásobnou knihu a viděli jednu scénu z mnoha úhlů pohledu. 
V pokračování se opět dostáváme do spletité spirály vztahu Rushe a Blaire, která má před ním tajemství a není si jistá, jestli by to měl vědět. Není se co divit, bylo jí ublíženo tím nejhorším možným způsobem - nová rodina jejího otce totiž vyvrátila vše, co ona považovala za dokonalou rodinu a z jejího předchozího života tak udělala doslova hurikán, který jí sebral pevnou půdu pod nohami. 
Naštěstí ovšem přiznivá ruka osudu jim přála, i když by se dalo říct, že Blaire byla pro Rushe ta druhá, která vždy čekala, až se uráčí vůbec vzít na vědomí její přítomnost, i když ji miloval sebevíc (ostatně to se dočtete pak sami a uvidíte, co jsem těmito slovy myslela). 
Opravdu nemohu říct, že bych Blaire nechápala. Ba naopak. Blaire i přes to všechno nedávala Rushovi ultimáta a nechala jej, aby se vždy rozhodl pro rodinu. A měla pravdu. Z vlastní zkušenosti vím, že ultimáta nemají vůbec žádnou cenu... ale o tom třeba někdy příště. 
 
Blaire
 
Potřebovala jsem jen normální postel. Ale Rush mi domítal koupit cokoli jiného, než největší postel, co tam měli, dva noční stolky a sladěný prádelník s nádherným zrcadlem. Pak jsem udělala chybu, že jsem si příliš dlouho prohlížela hezký levandulový přehoz a povlaky na polštáře...  (...) - Rosemary Beach: Za hranicí nevinnosti, Abbi Glinesová, YOLi, stránka 150.

 
Nevinná navždy nám uzavírá naši trilogii. V této knize se kvůli velkým rodinným problémům přesouváme do malebného Los Angeles, kde si však od rodinných dramat za žádnou cenu vůbec neodpočineme.Abbi Glinesová si pro nás připravila jednu perličku za druhou, až skoro máte pocit, jako by si říkala, že čtenáři nemají nikdy dost.
Avšak k poslední knize snad není vůbec co dodávat. Prozradím, že všechno dobře skončí. 

Rush

... "Tak dobrý, vy dva. Rád bych nejdřív předal nevěstu," vložil se do toho Abe, natáhl se pro Blaiřinu ruku a s pobaveným úsměvem ji strhl k sobě. 
Abe dceru políbil na tváře a pak se podíval na mě. (...) - Rosemary Beach: Nevinná navždy, Abbi Glinesová, YOLi, stránka 186/187.

Musím říct, že právě tato trilogie je takové pohodové letní čtení, kdy třeba ležíte u moře a užíváte si sluneční paprsky, které vás hřejí na pokožce. Každopádně je to i velice nádherné čtení v průběhu roku. Abbi Glinesová vsadila na jistotu, že pravda a láska vždy zvítězí. Tyto dva pojmy jsou ctností, která se v této době moc často neukažuje - stačí jen otevřít noviny a uvidíte to sami. 

I když nejsem tak velkým příznivcem ich-formy, v tomto případě je opravdu o co stát.
 
Při čtení Rosemary Beach budete mít pocit, jako by Vám autorka dávala více a více postav, o nichž musíte nutně vědět všechno, protože jsou to vaši známí a kamarádi... ale dalších příběhů od této autorky se nedočkáme. Nakladatelství YOLi nebude její dalši knihy vydávat - je možné, že časem se názor změní, avšak i tak jsem ráda, že se jim podařilo tuto trilogii vydat celou. 

Doufám, že se Vám recenze líbila a budu ráda, když se setkáme u další. 

Popřípadě, kdybyste mě chtěli sledovat na Instagramu, přidávám Vám sem i odkaz :-) 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Recenze filmu "Pád"

Po nějaké době jsme se opět dočkali filmového zpracování celkem populární knižní série o padlých andělech. Tentokrát jsem velice ráda, že to nejsou upíři, vlkodlaci ani dhampýři ba dokonce ani lovci stínů. Vždy se Vám nějaké téma po krátké chvíli zají a tak je "novinka" celkem osvěžující. Vítám Vás u mé druhé filmové série. 

"Unboxing" - 9.3.2017

Včera mi dorazil výtisk Fantastických zvířat od J. K. Rowlingové. Díky skvělému Albatrosu, jsem měla knihu prakticky hned (osmého března jsem ráno na facebooku viděla, že kniha už spatřila světlo světa a devátého ráno jsem ji měla doma) :-). Neskutečná. Je nádherná. Opravdu se nemohu dočkat, až se do ni ponořím.

Knižní tag A - Z

Instagram mi minulou neděli nadělil velmi příjemný článek. Knižní blogerka Susan na Instastories publikovala příspěvek, v němž odkazovala na svůj A-Z knižní TAG. Jakmile jsem se pak proklikla na její stránku, byla jsem úplně unešená. Neuvěřitelně se mi tam zalíbilo a po přečtení TAGU jsem si řekla, že chci si její nápad vypůjčit a sepsat si tak vlastní odpovědi. Doufám, že se budete u čtení dobře bavit :-)  Obrázek jsem našla na googlu :-)