Přeskočit na hlavní obsah

🎬 Lednový film: The light between oceans



Poslední den měsíce ledna mi přinesl neskutečný filmový zážitek, na který jen tak nezapomenu a jsem plna tolika dojmů, že jsem nemohla odkládat sepsání článku ani na okamžik. 

Světlo mezi oceány, v původním znění The light between oceans je poměrně neznámý film. V českých kinech uveden nebyl a tak mohu jen děkovat Neoluxoru, který pravidelně vydává články na filmové adaptace knih. Jakmile jsem si přehrála trailer, měla jsem pocit, že to bude film s velkým "F", který ve mně zanechá tak silné pocity a budu o něm nadšeně diskutovat všude, kde se objevím. A... ono opravdu. 


Jak šel čas, vyhlížela jsem film v kinech a bohužel jsem se nedočkala - což je škoda, protože si myslím, že by určitě zaujal mnoho lidí. Avšak díky shodě okolností a jistému multimediálnímu přehrávači videí v tabletu jsem se nakonec k filmu dostala. Aniž bych to plánovala, byl to právě poslední lednový den, který se tak jednoznačně zapsal do mé paměti především díky silným pocitům, rozjitřeným emocím a skvělým obsazením. 

Divák jako první uslyší soundtrack, kterého se zhostil Alexandre Desplat. Jeho tvorbu jste mohli slyšet například v druhém díle upíří ságy Stmívání s názvem Nový měsíc.

Hlavní hrdina Tom, kterého ztvárnil Michael Fassbender - do té chvíle jsem o něm jen věděla, že hraje i ve filmu o nájemných zabijácích, jehož předloha vychází z knižní a herní podoby, je z takzvané ztracené generace. Tento termín je často spojován především se ztracenou generací autorů, kteří sloužili za první světové války a následná resocializace byla pro ně neskutečně složitá a nikdy už nebyli takoví jako si je jejich milovaní pamatovali. Tom je válečným hrdinou a díky zvěrstvu, které za války viděl, se rozhodl pro nějakou klidnou práci, nejlépe daleko od lidí. A strážce majáku na pustém ostrově, kam se dá dostat jen lodí, je práce přesně pro něho. 

Isabel,  cílevědomá a správně sebevědomá dívka, která si Toma prohlížela už ve chvíli, kdy vystupoval z lodi, si usmyslí, že se s ním sblíží. Pojí je víc než jen místo, kde žijí. Ona ve válce ztratila bratry a Tom zase světlo ve své duši. 
Jejich vztah začíná poklidně. Nejprve si vyměňují dopisy, které postupně přerůstají v cosi víc. Měla jsem z nich pocit, jako by se narodili jeden pro druhého a oba si navzájem uzdravovali svou poničenou duši. V těchto chvílích jsem měla pocit, že se musím jenom usmívat. Všechno probíhalo nenásilně a plynulo jako voda tím správným směrem. Hrdinku ztvárnila švédská herečka Alicia Vikander, kterou jsem měla možnost vidět ve filmech Královská aféra a Dánská dívka. Učarovala mi svým hlasem, který je jako v případě Michaela, neskutečně zvučný a hlavně jejím projevem. Vše, co udělá před kamerou jí věřím a mám pocit, jako by díky ní postava ožila... 

Isabel a Tom jsou spolu šťastní. Užívají si společných chvilek a jejich vztah postupuje na novou úroveň, když očekávají narození prvního potomka. V té největší bouři na ostrově ale přišla rána, kterou jsem trochu očekávala (ono už hodně napoví trailer)... jenomže když po nějaké době udeří pěst osudu znovu a ještě nelítostněji, napadlo mne, jak je to nespravedlivé... A to byl teprve začátek.

Po skončení filmu jsem měla pocit, jako bych měla plakat, ale nemohla jsem. Moje srdce bylo vyrváno a rozcupováno na kousíčky, prakticky jsem to považovala za nemožné a o to bylo větším překvapením, když se tak stalo. 
 
Tenhle příběh je velmi emotivní a psychologický. Zaobírá se ztrátou dítěte, vývoj partnerského vztahu a zatěžkávací zkouška, která klidně přichízí i v podobě malého, nevinného miminka. 

Opravdu nevím, jak bych se zachovala já v jejich případě. Myslím, že bych na tom byla možná stejně - touha po dítěti je neuvěřitelně silná a jakmile se ve vás probudí mateřské city, jen tak je nezastavíte...

Nechci prozradit mnoho, ačkoli jsem to velmi dobře našlápla, ale doťápnout nechci. Musíte se na film podívat sami. Myslím, že budete stejně uchváceni jako já. Do hlavních hrdinů jsem se zamilovala. Chystám se i na knižní zpracování, protože tahle knížka mi nemůže chybět. 

Knižní předlohu najdete zde

 
Prapůvodně jsem Vám chtěla říct o filmu úplně všechno, ale... nechtěla jsem Vás připravit o překvapení, ale doufám, že i tak jste se u čtení článku nenudili a pokud se Vám líbil, napište, zdali jste film viděli nebo jste dokonce četli knižní předlohu. Budu ráda a všem děkuji, že jste dočetli až do samotného konce.😊

P. S.: Úplně mi pobláznil hlavu... Michael Fassbender je skvělý.


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Recenze filmu "Pád"

Po nějaké době jsme se opět dočkali filmového zpracování celkem populární knižní série o padlých andělech. Tentokrát jsem velice ráda, že to nejsou upíři, vlkodlaci ani dhampýři ba dokonce ani lovci stínů. Vždy se Vám nějaké téma po krátké chvíli zají a tak je "novinka" celkem osvěžující. Vítám Vás u mé druhé filmové série. 

Knižní tag A - Z

Instagram mi minulou neděli nadělil velmi příjemný článek. Knižní blogerka Susan na Instastories publikovala příspěvek, v němž odkazovala na svůj A-Z knižní TAG. Jakmile jsem se pak proklikla na její stránku, byla jsem úplně unešená. Neuvěřitelně se mi tam zalíbilo a po přečtení TAGU jsem si řekla, že chci si její nápad vypůjčit a sepsat si tak vlastní odpovědi. Doufám, že se budete u čtení dobře bavit :-)  Obrázek jsem našla na googlu :-) 

Fantastická zvířata jsou stále fantastičtější.

Autor: J. K. Rowlingová Nakladatel: Albatros Počet stran: 288 Anotace / možnost koupě:  odkaz Po listopadovém uvedení filmového prequelu kouzelnické ságy Harryho Pottera, jsem se konečně dočkala i knižního zpracování. Poté co v září vyšlo Prokleté dítě jako scénář, jsem si říkala, že se tento druh čte naprosto skvěle a o chloupek více rozvíjí fantazii čtenáře, ovšem... chybí mi rozsáhlé opisy J. K. Rowling, kterou jsem si díky tomu zamilovala ještě víc. Čím delší opisy, tím větší pravděpodobnost, že ještě dlouho neopustím příběh, který jsem si zamilovala.