Přeskočit na hlavní obsah

„PROTOŽE NIKDY NEBUDE RANDIT…“ – Rhage




Autor: J. R. Ward (14. díl)
Nakladatelství: Baronet
Počet stran: 560
Anotace / ukázka / možnost koupě:
https://www.knizniklub.cz/knihy/214907-bestie.html  


Vítám Vás u mého dalšího hodnocení knihy – tentokrát je to Bestie od J. R. Ward. Jedná se o mou srdcovou autorku, o níž Vám zakrátko napíšu pár řádků. Absolutně miluji její románový cyklus Bratrstva černé dýky, pojednávající o upířích válečnících, bojujících proti Vyhlazovací společnosti, která velmi rapidně snižuje upíří populaci mezi námi… Ale začněme přeci jen trochu popořadě.
J. R. Ward je pseudonym americké spisovatelky Jessicz Rowley Pell Bird. Pod jménem J. R. Ward vydává paranormální romantické příběhy, do nichž Bratrstvo černé dýky bezpochyby patří. Rovněž sem můžeme zařadit i sérii o Padlých andělech, která mě bohužel vůbec nenadchla. 

Bestie je již čtrnáctým pokračováním zmiňovaného románového cyklu a navazuje na příběh z druhé knihy, nesoucí název Milenec z věčnosti, kde jsou hlavními hrdiny Mary Luceová a Rhage. Mary je klidná, srdnatá a umí mistrně jednat s chladnou hlavou, zatímco Rhage je jejím lehkým opakem. A co víc… je to doslova Hollywoodský hezounek, kterého když vidíte, podklesnou Vám kolena a zalapáte po dechu, modlíc se v duchu, abyste s ním mohli strávit byť kraťoučký okamžik, který i tak bude stát za to. 

Abych Vás trochu seznámila s hlavními hrdiny, musím Vám povědět jejich příběh, ale varuji, možná prozradím, byť nechtíc, zápletku z druhé knihy, snad mi to odpustíte a i tak si třeba Bratrstvo černé dýky přečtete.

Mary pracovala jako dobrovolnice na horké lince pro sebevrahy, kde se seznámila s mladičkým Johnem Matthewem, z něhož se nakonec vyklubal jeden z bratrů, který uvízl v lidském světě ještě před proměnou. Díky shodě okolností a zejména své sousedce Belle se seznámila s Rhagem, kterého už od samého začátku okouzlila svým hlasem. A co čert nechtěl, mezi těmi dvěma přeskočila jiskra jako hrom, i když Mary zpočátku vzdorovala. Mohla za to její už neléčitelná nemoc, která jí znemožnila navazovat delší vztahy…

… a tak jsme se pomalu dostali do děje čtrnácté knihy. Vzala jsem to trochu „hopem“ abych opravdu neprozradila všechno, pak bych Vás nenalákala k dalšímu čtení. 

Jak už je u této autorky zvykem, dějové linie mých oblíbených hrdinů se prolínají v jednotlivých knihách, byť jsou hlavními hrdiny ostatní bratři. Z tohoto důvodu Vám nedoporučuji vynechat ani jednu knihu, i když se Vám nebude zdát její děj, vyčkejte – to správné teprve přijde.
Mary a Rhage jsou odcizeni. Žijí spolu, existují vedle sebe, ale je mezi nimi jakási propast, kterou si oba uvědomují, ale ani jeden nechce začít s jejím odstraněním. Až do chvíle, než zasáhl osud. Nemilosrdný soupeř, nezastavující se před ničím a nikým. Díky přispění bratra Vishouse (velmi zajímavý chlapík, s kterým si není radno zahrávat), který napomohl osudu, přestože největší zásluhu měla Mary, všechno dobře dopadlo. 

Jakmile se rozčeřené vody o něco zklidní, nastupuje na scénu ona propast, o níž začnou mluvit. Možná hádáte, o čem to vlastně mluvím… V průběhu celého dosavadního cyklu se postavy vyvinuly. Rhage byl v prvním díle floutek k nesnesení. Namyšlený až běda a drželi byste od něho v uctivé vzdálenosti – nezastavil se před ničím a nikým, dokud nepoznal Mary. Všichni bratři mají životní partnerky a tak je nasnadě, že pomalu přicházejí děti… A zde je právě kámen úrazu. Mary je mít nemůže…

A tím bych asi povídání o ději tohoto dílu ukončila – hrozí, že bych nedopatřením prozradila víc, než bych chtěla -. 

Rhage s Mary ušli neskutečný kus cesty a jejich vztah je krásně progresivní a vývoj je… úchvatný. Někdy máte sami pocit, že byste chtěli přesně to samé pro sebe. Muže, který Vás ochraňuje jako lev a nenechá nic a nikoho, aby Vám ublížilo, i když se někdy chová jako blbec. (S prominutím.)

Celých 560 stránek ovšem nebylo jen o Rhageovi s Mary. Jak jsem se zmínila, autorka umí kouzlit se slovy, s postavami a tak vždy nabízí jednu hlavní dějovou linii a několik vedlejších. V tomto díle jsme mohli vidět dvě vedlejší linie, které byly stěžejní. Lidská žena Jo, která se nakonec stala investigativní novinářkou, protože na youtube (ohromné masmédium, které vládne světem), se objevila nahrávka, kde mladík popisuje, že přišel do styku s upíry… a díky jejímu dobrému kamarádovi, se podnítila její zvědavost. Bylo celkem překvapení, když v závěru zjistí malé překvapení… Druhou vedlejší dějovou linií byla Laylina, Vyvolená, která porodila nádherná dvojčata, avšak její srdce patří někomu, komu by patřit nemělo – Xcorovi… Podle informací, které autorka sdílí na svém facebookovém profilu, by měla příští kniha právě patřit této dvojici a modlím se, aby jim Stvořitelka přála a dala jim šanci, byť jejich láska je zakázaná a naprosto nepřijatelná.

Musím pět jenom a jenom chválu na Bestii. Četla se lehce, chvílemi jsem se smála, až mě bolely tváře, poplakávala jsem, když jsem si myslela, že to nedopadne přesně podle mého gusta, ale všechno dobře dopadlo! Autorka je mistryně slova, spisovatelského umu, který nemusí každému sednout, ale já jsem s tím na sto procent spokojená, protože tak čtivé knihy, obzvlášť z upířího soudku, abych pohledala – co autor, jiná fantazie –, ale upíři podle J. R. Ward jednoduše skvělí, zamilujete si je. Doufám, že se brzy dočkám další knihy! Tyto si rozhodně zaslouží samostatnou poličku v knihovně.

Snad jste si čtení článku užili a napište, jestli jste taktéž fanoušky Bratrstva černé dýky! Budu se na Vás těšit u dalšího článku.
 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Recenze filmu "Pád"

Po nějaké době jsme se opět dočkali filmového zpracování celkem populární knižní série o padlých andělech. Tentokrát jsem velice ráda, že to nejsou upíři, vlkodlaci ani dhampýři ba dokonce ani lovci stínů. Vždy se Vám nějaké téma po krátké chvíli zají a tak je "novinka" celkem osvěžující. Vítám Vás u mé druhé filmové série. 

Knižní tag A - Z

Instagram mi minulou neděli nadělil velmi příjemný článek. Knižní blogerka Susan na Instastories publikovala příspěvek, v němž odkazovala na svůj A-Z knižní TAG. Jakmile jsem se pak proklikla na její stránku, byla jsem úplně unešená. Neuvěřitelně se mi tam zalíbilo a po přečtení TAGU jsem si řekla, že chci si její nápad vypůjčit a sepsat si tak vlastní odpovědi. Doufám, že se budete u čtení dobře bavit :-)  Obrázek jsem našla na googlu :-) 

Fantastická zvířata jsou stále fantastičtější.

Autor: J. K. Rowlingová Nakladatel: Albatros Počet stran: 288 Anotace / možnost koupě:  odkaz Po listopadovém uvedení filmového prequelu kouzelnické ságy Harryho Pottera, jsem se konečně dočkala i knižního zpracování. Poté co v září vyšlo Prokleté dítě jako scénář, jsem si říkala, že se tento druh čte naprosto skvěle a o chloupek více rozvíjí fantazii čtenáře, ovšem... chybí mi rozsáhlé opisy J. K. Rowling, kterou jsem si díky tomu zamilovala ještě víc. Čím delší opisy, tím větší pravděpodobnost, že ještě dlouho neopustím příběh, který jsem si zamilovala.