Přeskočit na hlavní obsah

Pohřešovaná dívenka jménem Carmel...

Vítám Vás u dalšího hodnocení knihy. Nebudu Vás dále napínat a popřeji Vám pěkné čtení! :-)



Autor: Kate Hamer
Nakladatelství: Baronet
Počet stran: 368
Anotace / ukázka / možnost koupě:
https://www.knizniklub.cz/knihy/214875-divka-v-cervenem-kabatku.html

 

„Byla to moje vina?“
„Tys ji ztratila…“

Dva hlasy a dva pohledy na událost, která má neskutečný spád. Pohled čtyřicetileté matky jménem Beth, která se sotva vzpamatovala z ne příliš klidného rozvodu. A druhý pár očí, patřící osmiletému děvčátku jménem Carmel… Pokud velmi pečlivě smícháme tyto dvě ingredience, máme zaděláno na opravdovou čtenářskou lahůdku…

Celý příběh začíná zcela netradičně. Autorka ukazuje současnou linii příběhu, než přesedlá na pár stránek k retrospektivě a ukazuje tak prapůvod toho všeho… nebo si to alespoň myslíte.

Beth jako matka samoživitelka to nemá jednoduché, ale v rámci možností se snaží. Její přílišnou snahu o udržení svého děvčátka v bezpečí, byste ani nepostřehli, protože si zkrátka řeknete: „Vždyť já bych se na jejím místě chovala nejspíš stejně.“ Nebo. „Vůbec se jí nedivím, v téhle době…“ Jenže pak přijde právě Carmelin pohled, kdy se vlastně stanete její součástí a vidíte, jak přílišná starostlivost rodičů děti ubíjí. Pak se ale děj posune takovým směrem, že máte paniku v očích a pocit, že musíte přeskočit pár stránek, abyste se dozvěděli, jak vlastně celý příběh dopadne…

Jednoho dne se však Carmel matce ztratí. Svým způsobem chápu, proč se děvčátko vydalo s neznámým chlapíkem, který jí byl schopný napovídat hory doly – chtěla dobrodružství a on „zaútočil“ na její nevinné srdíčko, které bylo až příliš důvěřivé.  Na druhou stranu si myslím, že měla dost rozumu, aby prostě jednala jako „velká holka“, ale opět se musím ptát, jestli bych v jejím věku a s tím, co jí bylo řečeno, reagovala, jak si myslím teď… Nejspíš asi ne.

Carmelin únosce je velmi zvláštní postava. Když jsem se s ním seznámila prvně, měla jsem z něho nahnáno a říkala jsem si, co asi celá kniha přinese… a modlila jsem se, aby mi nevstávaly vlasy hrůzou na hlavě. Když se ale ukázalo, že věřil svým idejím o propůjčení Božské síly léčitelce, začala jsem se bát, aby nepřišel čas taky na obětní rituály – u těchto zfanatizovaných jedinců jeden nikdy neví.

Přiznám se, nepochopila jsem únoscovu postavu dokonale, odpuzovala mne, že jsem mu ani nedala čas a dokonce jsem nehledala nic dalšího, abych ho trochu poznala…

Dívka v červeném kabátku má neuvěřitelný spád. Autorka do celého děje zamíchala i lehce mysteriózní prvky ze snů či dokonce náboženské zázraky. Na začátku jsem získala pocit, že se tam objevila stopa k rozlousknutí celé záhady, která trvala neuvěřitelně dlouho a v posledních stránkách jsem ani nedoufala, že by kniha měla vůbec nějaký utěšující konec pro rodiče zmizelého děvčátka. Po dočtení vím, že pokud by se Beth na ni zaměřila a nejednala by v emociální roztržitosti, nemuselo vše trvat takovou dobu, ačkoli jsem přesvědčená, že policie dělala vše, co bylo v jejich silách.

Nepochybně to bylo napínavé čtení, vlasy mi hrůzou nevstávaly a měla jsem v některých chvílích pocit, že Carmel je vlastně na utajených prázdninách… ale v současnosti se mi tahle kniha nečetla úplně lehce. Může za to případ ztracené dívenky z Ústecka, který v posledních dnech zaměstnává nejen policii, ale i širokou veřejnost. Záhadným způsobem mě zasáhl a stále pátrám po nových informacích a nejsem vlastně ani schopná pochopit, jak se vlastně dokáže dítě ztratit… i když v téhle knize mi autorka ukázala, že to možné je… a mohla za to náhoda.

Pokud mám být upřímná, čekala jsem od knihy lehce víc. Možná více stránek? Jinou zápletku, než únos z náboženského motivu a idey, že Carmel je Boží pomocnicí k uzdravování? Během čtení navíc vyvstávala spousta otazníků, když jsme prožívali příběh spolu s Carmel… V závěru zklamaná nejsem, jen mám pocit, jako by mi něco unikalo…


Děkuji Vám, že jste dočetli až sem a na viděnou u dalšího článku. 


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Recenze filmu "Pád"

Po nějaké době jsme se opět dočkali filmového zpracování celkem populární knižní série o padlých andělech. Tentokrát jsem velice ráda, že to nejsou upíři, vlkodlaci ani dhampýři ba dokonce ani lovci stínů. Vždy se Vám nějaké téma po krátké chvíli zají a tak je "novinka" celkem osvěžující. Vítám Vás u mé druhé filmové série. 

Knižní tag A - Z

Instagram mi minulou neděli nadělil velmi příjemný článek. Knižní blogerka Susan na Instastories publikovala příspěvek, v němž odkazovala na svůj A-Z knižní TAG. Jakmile jsem se pak proklikla na její stránku, byla jsem úplně unešená. Neuvěřitelně se mi tam zalíbilo a po přečtení TAGU jsem si řekla, že chci si její nápad vypůjčit a sepsat si tak vlastní odpovědi. Doufám, že se budete u čtení dobře bavit :-)  Obrázek jsem našla na googlu :-) 

Fantastická zvířata jsou stále fantastičtější.

Autor: J. K. Rowlingová Nakladatel: Albatros Počet stran: 288 Anotace / možnost koupě:  odkaz Po listopadovém uvedení filmového prequelu kouzelnické ságy Harryho Pottera, jsem se konečně dočkala i knižního zpracování. Poté co v září vyšlo Prokleté dítě jako scénář, jsem si říkala, že se tento druh čte naprosto skvěle a o chloupek více rozvíjí fantazii čtenáře, ovšem... chybí mi rozsáhlé opisy J. K. Rowling, kterou jsem si díky tomu zamilovala ještě víc. Čím delší opisy, tím větší pravděpodobnost, že ještě dlouho neopustím příběh, který jsem si zamilovala.