Přeskočit na hlavní obsah

Páteční pošta


V pátek po příchodu z práce na mě čekalo překvapení, které jsem už den vyhlížela. Byl tím katalog Knižního klubu, jehož jsem členem. Kromě nových knih, o nichž Vám za pár okamžiků něco malého povím, na mě čekalo ještě překvapení v podobě zařazení do VIP členství. Ano, není to sice nic extra, ale já jsem za to neskutečně ráda, protože díky tomu mohu nakupovat knížky s ještě větší slevou, než tomu bylo doposud. Mé srdce plesá, účet začíná pomalu plakat, knihovna sotva funí, aby se do ní všechny přírůstky vešly, a doma si pomalu klepou na čelo, že jsem si vybrala už další knihy…. Není to lehké ukojit choutky knihomola na nové knihy :-). A teď bez dalších průtahů se vrhneme na to, co jsem objevila nového.





Ihned na stránce jedenáct na mě vykoukla královna romantických příběhů, s hlavními hrdiny na pravém místě – Jojo Moyesová. Největší část stránky zabírá kniha: Život po tobě, která je jednoduše dechberoucí, jak se o tom ostatně můžete přesvědčit v mém hodnocení, které naleznete ZDE. Kromě knihy, kterou jsem uvedla, tu najdete další autorčiny skvosty, o nichž si myslím, že stojí za přečtení, byť jsem zatím věrná pouze hrdinům románu, Než jsem tě poznala a Život po tobě. Osobně si nejspíš pořídím knihu Jeden plus jedna, protože podle anotace (klikněte na obrázek, on se Vám zvětší a budete si moci přečíst, o čem kniha je, alespoň ve zkratce), to vypadá jako pěkné čtení, které mám na knihách ráda. Můžeme si tedy napsat na seznam knih první úlovek a to: Jeden plus jedna. 


Ihned na další stránce – číslo dvanáct – mne upoutala kniha Maestra, o níž si můžete přečíst ZDE, avšak to nebyla jediná kniha, která zalahodila mému oku. Hned mi zrak totiž sjel na knihu: Druhý život od S. J. Watson. Jakmile jsem si přečetla anotaci, z níž mě jednoduše trochu zamrazilo, protože je o identitě, kterou žijeme na internetu, a utajených životech, o nichž nemluvíme ani s našimi nejbližšími. Myslím, že tento psychologický thriller mne donutí, abych si kontrolovala zabezpečení dveří… něco mi totiž naznačuje, že tato kniha bude stát za to. 





S novým rokem je tu i kniha, která opět rozdělí společnost na dva tábory. Jeden ji bude odsuzovat a klepat si na čelo, proč to jenom lidi čtou, když to jsou takové „prasárny“. Druhá část naší společnosti bude jenom nadšeně plesat, protože se objevilo něco nového a nepoznaného.
Po přečtení krátké anotace, kterou nám zde Knižní klub poskytl, zjistíte, že možná kniha spadá do zaběhnutého stylu, který v poslední době roste skoro až geometrickou řadou, avšak… nedívám se na to nijak skepticky. Díky E. L. James a její trilogii (opravdu do toho nepočítám knihu GREY, která vyšla v loňském roce, protože už je to podle mého trochu uměle natahované a co si budeme povídat, pokud by se Stephanii Meyerové podařilo sepsat poslední knihu z pohledu Edwarda Cullena na jeho vztah s Bellou, vyšlo by to prakticky stejně), Padesáti odstínů se prolomily jakési nepsané bariéry v naší společnosti, která, ačkoli je to poněkud divné, ještě trochu ne příliš otevřená tomuto směru literatury. Ovšem každý čtenář, jiná chuť a proto nebudeme nějak polemizovat nad tím, co by kdyby… Zkrátka to tak je. Pokud nás ale někdo bude soudit podle toho, co čteme, už je to trochu na pováženou, zdali je opravdový charakter, jak o sobě říká. Podle mého se totiž nikdo nemá stydět za to, co čte. V případě, že to tak dopadne, už není svoboda čtení… 
Ale to jsem se trochu odchýlila od původní myšlenky. Podle mě tato kniha nemusí být vůbec špatným čtením, které nám zpříjemní zimní večery. Ovšem… trochu ostražitosti přeci jenom není na škodu. Obávám se, abych z toho nebyla zklamaná, ono je hodně takových knih, které chtějí „šokovat“ avšak pak nijak nepřekvapí a bohužel trochu sklouzne k tomu, že si ji přečteme jednou a pak nám zdobí knihovnu, jen aby se neřeklo. Doufám, že toto nebude příběh i této knihy, protože sama autorka čte žhavé milostné romány, takže by mohla přinést něco svého… Uvidím ale podle ukázky, kterou si přečtu – opravdu nemohu prozatím soudit, i když mě přebal spolu s anotací oslovily.


Stejně jako mám ráda žhavé milostné romány, dobré kriminální příběhy, které mne přikovají ke knize a nepropustí mne, dokud nepřečtu vše, co bylo na stránkách napsáno, miluji i nový směr literatury a to New Young Adult. Tyto romány dokáží vždy dát čtenáři, jako jsem já, nějaké poselství. A co víc, hlavní hrdinové se vždy potýkají s nějakým pohnutým osudem, ať už je to nemoc nebo nějaké trauma z dětství, a učí tak, jak se s tím vypořádat. Přeci jen v šestnácti letech, když jste zmítáni emocemi, náladami a chcete, aby vás někdo pochopil, jsou právě tyto knihy jakýmsi záchranným lanem. Ovšem…. Možná se to tváří jen tak na mě.
Tato kniha je zajímavá tím, že hlavní hrdinka nemluví. Zajímá mě, proč? Co se jí asi tak mohlo přihodit, že nestojí o slova? Má vůbec smysl, aby hovořila, když jí nikdo nenaslouchá? Myslím, že čtení této knihy bude velmi zajímavé… takže určitě se podívám na ukázku a opět uvidím.
 
Ukázka knihy





Poslední kniha, která mne z katalogu oslovila, je Dreamologie od autorky Lucy Keatingové. Zajímavá anotace, kdy se hlavní hrdinka zamiluje do toho pravého, ale… je to jen chlapec z jejích snů. Doslova. Jakmile jej pak uvidí v reálu, nebude tak okouzlující, jako v jejích snech…
Ačkoli si myslím, že v této knize nastane něco nečekaného, co nebudu moci předvídat, což nemám ráda, když už od poloviny vím, jak to s hlavními hrdiny dopadne… Čtení této knihy by mohlo být jednoduše zajímavé a příjemné! Opět se ale ukáže až s ukázkou, na kterou se chystám, ta to všechno rozhodne. 






Líbí se Vám knihy, které mne oslovily? Chtěli byste si nějakou přečíst nebo raději vůbec žádnou? Budu moc ráda, pokud se v komentářích vyjádříte! :-) Velmi se těším na Vaše reakce a uvidíme se u dalšího článku!
Děkuji, že jste vydrželi číst až do konce, jste skvělí!


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Recenze filmu "Pád"

Po nějaké době jsme se opět dočkali filmového zpracování celkem populární knižní série o padlých andělech. Tentokrát jsem velice ráda, že to nejsou upíři, vlkodlaci ani dhampýři ba dokonce ani lovci stínů. Vždy se Vám nějaké téma po krátké chvíli zají a tak je "novinka" celkem osvěžující. Vítám Vás u mé druhé filmové série. 

Knižní tag A - Z

Instagram mi minulou neděli nadělil velmi příjemný článek. Knižní blogerka Susan na Instastories publikovala příspěvek, v němž odkazovala na svůj A-Z knižní TAG. Jakmile jsem se pak proklikla na její stránku, byla jsem úplně unešená. Neuvěřitelně se mi tam zalíbilo a po přečtení TAGU jsem si řekla, že chci si její nápad vypůjčit a sepsat si tak vlastní odpovědi. Doufám, že se budete u čtení dobře bavit :-)  Obrázek jsem našla na googlu :-) 

Fantastická zvířata jsou stále fantastičtější.

Autor: J. K. Rowlingová Nakladatel: Albatros Počet stran: 288 Anotace / možnost koupě:  odkaz Po listopadovém uvedení filmového prequelu kouzelnické ságy Harryho Pottera, jsem se konečně dočkala i knižního zpracování. Poté co v září vyšlo Prokleté dítě jako scénář, jsem si říkala, že se tento druh čte naprosto skvěle a o chloupek více rozvíjí fantazii čtenáře, ovšem... chybí mi rozsáhlé opisy J. K. Rowling, kterou jsem si díky tomu zamilovala ještě víc. Čím delší opisy, tím větší pravděpodobnost, že ještě dlouho neopustím příběh, který jsem si zamilovala.