Přeskočit na hlavní obsah

Místa, na nichž mé knihomolské srdce plesá



Srdečně Vás vítám u dnešního článku, v němž se zaměřím na místa, kde nejraději nakupuji knihy. Každý knihomol má své oblíbené místo, kam si mohl donést pohodlné křesílko, termosku s čajem nebo kávou a strávil by tam zbytek svého života… nebo alespoň do chvíle, než by zavírali. 

Vybrala jsem pár oblíbených míst, která mám opravdu ráda, a vždy tam na mě dýchne to správné kouzlo. Avšak přiznávám, že fyzicky nakupuji v knihkupectvích velmi málo. Internetové portály a stránky různých obchůdků jsou otevřeny bez omezení a tak je i pohodlnější nakupovat z domova. Možná si to dám jako dodatečné předsevzetí, abych chodila nakupovat častěji do kamenných prodejen. Což je ostatně dobrý nápad! 



A teď již k místům, která jsem si vybrala. Začnu nejprve kamennými obchůdky, které se nachází v Praze. Nebude velkým překvapením, když zmíním Neoluxor na Václavském náměstí. Ohromný palác knih, kde si každý přijde na své. Patra jsou skvělá a díky celkem přehlednému rozmístění se nemůže stát, že byste poletovali z jednoho místa na druhé, když si vybíráte, co ukořistíte. Avšak maličkou výtku bych měla, i když to bude nejspíš plně můj problém. Systém placení. Vzhledem k mému KK členství, které si chci udržet, jsem přišla k pokladně, kde mě pán poslal o patro výš. Slečna ve zmiňovaném patře mne poslala ještě o jedno patro nahoru, které bylo právě vyhrazené KK… ale jen jedna strana. Je to celkem vtipná historka, když na to vzpomínám, a plně si uvědomuji, že je chyba na mé straně, ale i tak je to podle mého takové půl na půl. Jinak ale v Neoluxoru najdete všechny knihy, které potřebujete (dokonce i ty, které nechcete a v důsledku toho odcházíte obtěžkáni taškami jako správný Ježíšek). Výhodou tohoto domu jsou i učebnice do školy… takže proč při jejich nákupu nepřidat do košíku i povinnou četbu?

Druhý obchůdek se nachází v obchodním domě Nový Smíchov (já mu ale říkám: Anděl), kde je v druhém patře velká prodejna. Není tak velká jako na Václavském náměstí, ale všechny důležité knihy se tam vejdou. V létě, když jsem byla s kamarádkou na jídle, jsem si sedla tak, abych viděla na knihkupectví, až jsme se v něm nakonec zastavily a já si odnesla jeden výtisk domů – jeho hodnocení naleznete zde.
Na tomhle místě se mi líbí, že nemusíte létat z patra do patra, když si uvědomíte, že vlastně knihu, co hledáte, je jinde, než kde se právě nacházíte. Všechno na Vás působí skvělým dojmem… Dokonce i obsluha je neskutečně milá. V dobách, kdy byla prodejna ještě o patro či dvě níž, nebyla jsem z ní tolik nadšená. Mohl za to lehce stísněný prostor, takže když jste se sklonili pro knížku, ostatní vám nechtíce šlapali po zádech…


Na Andělu ještě chvíli zůstaneme a vydáme se směrem k Újezdu. Po levé straně najdete krámek Levné knihy, který mi v létě ukázala má kamarádka. Tam jsem našla takových skvostů! Ne protože bych na knihách šetřila, ale někdy se podaří vydat jen jednu knihu a ta nemá takový ohlas, v nějž se doufalo a tak se přesune jejích doprodej právě sem. Přesně toto se mi stalo u Krásné katastrofy. Koupila jsem si první knihu k Vánocům a říkala jsem si, že po čase dokoupím druhý díl a novelku… a nenašla jsem ji. Až tady! Kamarádka si při našem letním „rabování“ odnesla snad čtyři knížky klasické literatury a byla spokojená, že je nemusela pracně shánět. (Ačkoli teď vychází klasická literatura v nových vydáních, ale některé kousky, abyste prstem pohledali.) Pokud jste tedy z Prahy a okolí (i když ono jsou prodejny po celé republice), v LK se zastavte. Rozhodně si odnesete pár nových kousků, kterými si obohatíte knihovnu.
Z kamenných prodejen ještě stojí za zmínku pobočka v Novodvorské Plaze nebo na Budějovické, která není špatná a vždy na můj rychlý nákup postačí – když jsem si šla pro Život po tobě, kterému se v poslední chvíli změnilo datum naskladnění, příjemně jsem si popovídala s dvěma slečnami, které se knihy rovněž nemohly dočkat. Všechno je ale jenom o přístupu, takže pamatujte, že pokud si budete chtít zpříjemnit nákup knižních miláčků, stačí se jenom usmívat a výt milý. Mračících lidí je až přehršle.


Jak jsem již říkala na začátku svého článku, více nakupuji na internetu a to právě na stánkách Knižního klubu. Jednoznačně za to může mé členství, které mne ponouká, abych nakupovala častěji…ale nejspíš to bude je jeden z mnoha faktorů. O jednom jsem se přesvědčila, když jsem si pořizovala knížky k Vánocům. V pátek ráno (bylo to opravdu v hodinu, kdy většina lidí má ještě půlnoc, ale stejně…) jsem udělala objednávku a ještě toho dne mi přišel e-mail, že má objednávka byla vyexpedována. A v pondělí jsem měla knížky u sebe! Bylo to neskutečně rychlé! A při nakupování na internetu je pro mě důležitější kvalita, rychlost, a pokud se chci na něco zeptat, tak i ochota. Jednoznačně to KK splňuje. Jsem s ním neskutečně spokojená a myslím, že ještě dlouhou dobu budu. 


Další portál, kam se chodím dívat, je stránka Baronetu, odkud pocházejí mé nejoblíbenější kousky a vlastně mám od nich mnoho knih. Přes nakladatelství jsem si kupovala sérii v Ringu a byla jsem opět nadšená, když mi přišly prakticky během dvou dnů! Baronet musí někdy kroutit hlavou, obzvlášť když přidá něco s Bratrstvem černé dýky nebo s J. R. Ward samostatně, protože jsem pak schopná komentovat jeden příspěvek za druhým! Ale ono je to těžké se pak zastavit, když máte pocit, že tu vděčnost za jejich práci jim nějak musíte sdělit. (Což je ostatně i důvod, proč jsem se rozhodla plně komentovat své oblíbené stránky s knihami.)

V knihkupectví Martinus jsem ještě nenakupovala, byť je odebírám na Instagramu. Zatím jsem jim „prolezla“ stránky, které se mi líbí, ale nejvíc mě zajímají jejich knihomilské doplňky – trička, hrníčky nebo plátěná taška či mikina… Plátěnou tašku, jejíž odkaz přidávám, si pořídím, i kdybych v ní měla nosit jenom svačinku do práce. Je opravdu skvělá. 

Kde nakupujete nejčastěji Vy?
Jaké spatřujete výhody a nevýhody nakupování v kamenných prodejnách / na internetu?
Děkuji Vám, že jste vydrželi číst až do konce a moc se na Vás těším u dalšího článku!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Recenze filmu "Pád"

Po nějaké době jsme se opět dočkali filmového zpracování celkem populární knižní série o padlých andělech. Tentokrát jsem velice ráda, že to nejsou upíři, vlkodlaci ani dhampýři ba dokonce ani lovci stínů. Vždy se Vám nějaké téma po krátké chvíli zají a tak je "novinka" celkem osvěžující. Vítám Vás u mé druhé filmové série. 

Knižní tag A - Z

Instagram mi minulou neděli nadělil velmi příjemný článek. Knižní blogerka Susan na Instastories publikovala příspěvek, v němž odkazovala na svůj A-Z knižní TAG. Jakmile jsem se pak proklikla na její stránku, byla jsem úplně unešená. Neuvěřitelně se mi tam zalíbilo a po přečtení TAGU jsem si řekla, že chci si její nápad vypůjčit a sepsat si tak vlastní odpovědi. Doufám, že se budete u čtení dobře bavit :-)  Obrázek jsem našla na googlu :-) 

Fantastická zvířata jsou stále fantastičtější.

Autor: J. K. Rowlingová Nakladatel: Albatros Počet stran: 288 Anotace / možnost koupě:  odkaz Po listopadovém uvedení filmového prequelu kouzelnické ságy Harryho Pottera, jsem se konečně dočkala i knižního zpracování. Poté co v září vyšlo Prokleté dítě jako scénář, jsem si říkala, že se tento druh čte naprosto skvěle a o chloupek více rozvíjí fantazii čtenáře, ovšem... chybí mi rozsáhlé opisy J. K. Rowling, kterou jsem si díky tomu zamilovala ještě víc. Čím delší opisy, tím větší pravděpodobnost, že ještě dlouho neopustím příběh, který jsem si zamilovala.