Přeskočit na hlavní obsah

Několik důvodů, proč by měl Severus Snape dostat vlastní knihu

Zdroj obrázku: pottermore.com
Tentokrát jsem si vybrala takové netradiční téma, ale častokrát jsem ho diskutovala a pořád se nevzdávám naděje, že by se mi jednou mohlo mé (dá se říct) skromné přání vyplnit.


Než se pustíme dál, začneme trochu s historií, ovšem takto začínám prakticky každý článek. Když jsem poprvé v létě, ještě mívající prázdniny, četla poslední knihu o Harry Potterovi - Relikvie smrti - uchvátila mne kapitola s názvem "Princův příběh", který vypráví samotný příběh učitele lektvarů, pozdeji obrany proti černé magii a bradavického ředitele, a v neposlední řadě bývalého Smrtijeda - Severuse Snapea.
Konečně nahlédnutí do jeho tajumplného světa a odkrytí "všech" zákoutí, která jsme se snažili rozluštit už od prvního dílu. Avšak byť má kapitola šestadvacet stránek, stále jsem přesvědčená o tom, že by měl dostat daleko více prostoru.


Severus je zkrátka podivín, o tom není pochyb, a i když nám bylo předloženo jakési velmi uspokojující vysvětlení, stále se domnívám, že je to pouze vrcholek ledovce.

Kdybyste si mohli vybrat, co byste o Severusovi chtěli vědět nejvíc?

Pokud bych měla šťastnou ruku při výběru, chtěla bych vědět všechno od A do Z, abych setřela ono tajemno, kterým ještě profesor lektvarů oplývá.
Nejdříve by mě zajímalo jeho dětství, od kterého to všechno vzniklo a určitě by to osvětlilo i zverbování ke Smrtijedům,. Zde bychom mohli vyslovit otázku, jestli se jimi nechal ovlivnit, protože věřil jejich ideologistické myšlence o čistokrevných kouzelnících nebo jeho vstup do spolku byl pouze jakýmsi "frajerským" kouskem, který podnikl svým způsobem na truc vztahu Lily Evansové a Jamese Pottera?

Co vlastně jeho vztah k jejímu synovi? Víme, že jej nemohl ani cítit a svou nevraživots dával Snape jasně najevo, ale... v poslední knize jsme se dozvěděli, že Harrymu pomohl, resp. tedy Ronovi, meč Godrika Nebelvíra, a jeho Patron na sebe vzal podobu laně, avšak pro mě to není tak jednoznačné a vysvětlující. Jsou to jen střípky, které to pomáhají usnadnit.
Mohl to také dělat jen pouze kvůli tomu, že to slíbil Brumbálovi (i když opět víme, že mu nakonec přeci jen Harry přirostl k srdci.)

Opravdu bych se ráda dozvěděla o profesoru Snapeovi daleko více. V hlavě mi naskakují otázky, které se chci dozvědět. Musím doufat, že se jednoho dne dočkám.

Abych dodržela důvod, proč tento článek vznikl, zde je souhrn několika důvodů, proč si myslím, že by Severus měl dostat svou knihu.
Možná budete nesouhlasit nebo Vás doknce napadnou jiné důvody, klidně se podělte, budu jedině ráda.

* Severus Snape je postava, která je i přes vysvětlení stále opředa tajemstvím, které je třeba poodkrýt.

* Je to nejstatečnější muž, kterého jsem kdy poznala. Zejména proto, že se dokázal tichým odbojem postavit Pánovi zla, který se až do posledního dechu domníval, že je mi Severus věrným služebníkem.

* Jeho láska k Lily Potterové (dříve Evansové) přesahuje hranice přátelské lásky i milenecké... Troufla bych si tvrdit, že jeho city hraničily skoro s oddaností. Ovšem je s podivem, že se z toho za sedmnáct let nikdy nevzpamatoval z její smrti a nikdy nenašel jinou čarodějky, ovšem jak by se Lily některá další žena vůbec mohla rovnat.



* Nesl těžké břímě oběti, viny a bolesti.
Za oběť bychom v jeho případě mohli považovat fakt, že jakmile se dozvěděl, že rodině Lily Potterové hrozí nebezpečí, vyhledal Brumbála a stal se jeho špěhem. Myslím, že by s tím měl každý nejspíš menší (i větší) problém, protože se v nás sváří loajalita vůči tomu, co se po nás chce. (Loajalita vůči Voldemortovi a svár mezi jím a tím, co po něm chtěl Brumbál - jeho spolupráci proti Pánovi zla.) A hned mám i další otázku - byl Severus opravdovým Smrtijedem s takovým přesvědčením, jako tomu bylo v případě Belatrix? Kdo ví...
Vina je silný pocit. Určitě se jí nikdy nezbavil. Asi se ptáte, proč mohl mít Severus nějaký pocit viny. Napadá mě jediná myšlenka, která mne na slovo vina přivedla. Nedokázal zvrátit Voldemortovo rozhodnutí ve zničení jedné rodiny.
Bolest. Říká se, že čas zhojí všechny rány, ale... v jeho případě si myslím, že připomínka bolesti udržovala tento pocit ve stále bdělém stavu. (Zejména ve školním roce, kdy měl Harryho stále na očích.)

* Kdy změnil jeho Patron podobu? Už to bylo od začátku nebo až po smrti jeho lásky?
Nemohu se rozpomenout, jestli je to v knize zmíněno nebo ne - ostatně na sedmou knihu se teprve chystám a bohužel nemám paměť jako slon-.

* Na Instagramu naleznete spoustu stránek / hashtagů na téma: Harry Potter Facts. A tam jsem objevila zajímavou věc.
Lily se podařilo přemluvit Jamese, aby se se Severusem usmířil, protože ho chtěla pro své druhé ještě nenarozené dítě za kmotra.... Než k tomu však došlo, Voldemort zaútočil.
Co je na tom pravdy nevím, ale dalo mi to další otázku, na níž toužím znát odpověď.

* Vídal se s Lily než zemžela? Byli to přeci dříve nejlepší přátelé, kteří určitě nadlouho nedopustili, aby je rozdělila víra v jiné přesvědčení.


Mohla bych takto pokračovat neskutečně dlouho, protože s každou otázkou, jež napíšu, se mi v hlavě rodí další, až to pěkné není.

Doufám, že se třeba J. K. Rowlingová mohla odhodlat k tomu, aby znovu otevřela jakýmsi spin-offem svět Harryho Pottera, když to teď udělala s divadelní hrou. Myslím si, že to ale neudělá, byť by to mohlo být krásné.

Severus Snape je jednou z knižních postav, jehož smrt mne nepřestává bolet a příběh zase fascinovaně udivovat. Je to zkrátka postava plná rozporuů, ale přesto je správná.

Z počátku ho nemusíte, ale pak si ho zamilujete.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Recenze filmu "Pád"

Po nějaké době jsme se opět dočkali filmového zpracování celkem populární knižní série o padlých andělech. Tentokrát jsem velice ráda, že to nejsou upíři, vlkodlaci ani dhampýři ba dokonce ani lovci stínů. Vždy se Vám nějaké téma po krátké chvíli zají a tak je "novinka" celkem osvěžující. Vítám Vás u mé druhé filmové série. 

Knižní tag A - Z

Instagram mi minulou neděli nadělil velmi příjemný článek. Knižní blogerka Susan na Instastories publikovala příspěvek, v němž odkazovala na svůj A-Z knižní TAG. Jakmile jsem se pak proklikla na její stránku, byla jsem úplně unešená. Neuvěřitelně se mi tam zalíbilo a po přečtení TAGU jsem si řekla, že chci si její nápad vypůjčit a sepsat si tak vlastní odpovědi. Doufám, že se budete u čtení dobře bavit :-)  Obrázek jsem našla na googlu :-) 

Fantastická zvířata jsou stále fantastičtější.

Autor: J. K. Rowlingová Nakladatel: Albatros Počet stran: 288 Anotace / možnost koupě:  odkaz Po listopadovém uvedení filmového prequelu kouzelnické ságy Harryho Pottera, jsem se konečně dočkala i knižního zpracování. Poté co v září vyšlo Prokleté dítě jako scénář, jsem si říkala, že se tento druh čte naprosto skvěle a o chloupek více rozvíjí fantazii čtenáře, ovšem... chybí mi rozsáhlé opisy J. K. Rowling, kterou jsem si díky tomu zamilovala ještě víc. Čím delší opisy, tím větší pravděpodobnost, že ještě dlouho neopustím příběh, který jsem si zamilovala.