Přeskočit na hlavní obsah

"Bože, byla jsem id***."

https://www.bux.cz/knihy/197871-hrdina.html
Pokud chcete o knize vedět víc, klikňete na obrázek,
prenese Vás rovnou na stránky internetového knihkupectví.
V první řadě bych se nejspíš měla omluvit za vulgaritu, avšak dovolila jsem si použít citát z knihy jako titulek, tak z tohoto důvodu tak neučiním.



Autorku Samanthu Youngovou známe především od její románové série - Dublin Street, v nichž najdeme tyto knihy:
Dublin Street, London Road, Jamaica Lane a India Place. Oproti tomu Hrdina je knihou, která nikam nezapadá a já musím jenom zajásat: HURÁ! (je to z důvodu, že vždy najdu knihu, po níž se mohu utlouct a najednou šup... a je to románový cyklus a čekám neskutečně dlouho na další díl - jsem opravdu náročný čtenář... ) Od předchozích knih se celkem liší tím, že ty mne tolik nezaujaly. Ani anotací, ani obsahem. Dublin Street jsem četla, ale významnější dojem na mne kniha neudělala. Z toho důvodu jsem trochu váhala, kamarádka Vám to rozhodně potvrdí, protože jsem se rozhodovala na dvě návštěvy Neoluxoru, jestli si knihu pořídím. A nakonec jsem neskutečně ráda, že jsem tak udělala.

Hrdina je další knihou ze současného a velmi populárního soudku - erotických románů. Avšak než začneme soudit a házet do jednoho pytle spolu s Odstíny, okolo nichž byl až neskutečný humbuk - a připravte se, že ještě bude.
Obojí jsem četla, takže trochu vím, o čem mluvím, ale rozhodně bych neházela všechny erotické romány do jednoho pytle. Jeden je dobrý a pak narazíte na takový... který se Vám až tolik zamlouvat nebude. To je naprosto normální. Ale bebudu obhajovat knihu, ani její zaměření, ono se říká: "Kdo chce psa být, hůl si vždycky najde." A co čtenář to jiný vkus... takže tímto bych téma šup s tím do jednoho pytle uzavřela.

Název knihy je trochu eufemistický, protože přesnou shodu v tom nevidím, ale musíte hledět opravu velmi s myslí otevřenou... Mě třeba smysl názvu knihy dává, až teď když Vám spisuji pár řádků o knize. Při zpětné rekapitulaci jsem se sebe sama ptala, proč se kniha jmenuje Hrdina, když úplně na sto procent tam nic takového není... ale ono to je, jenom musíte umět celkem pozorně postavám naslouchat. Bohužel nebudu prozrazovat, protože bych Vás připravila o veškerou legraci při čtení.

Kniha se nijak neliší od ostatních na toto podobné téma. Hlavními rysy jsou zejména:

-> on je pohledný, skoro dechberoucí arogantní floutek, o němž nevíte, zdali ho máte ubít kabelkou nebo ho začít na místě líbat.
-> ona je krásná, inteligentní a jako jediná se mu dokáže vzepřít

Ale i přes veškeré stereotypy, se uvnitř příběhu nachází "cosi", které ho odlišuje od ostatních.

Alex "Lex" je nezávislá a od rodiny neočekává žádnou podporu, i když tím neskutečně trpí. Má skoro práci snů, takže si nemůže stěžovat.
Caine je velmi úspěšným finančníkem. Je neústupný vůči ostatním a jedině tak dokázal získat vše, co si zamanul.
A tak tu máme dva hrdiny, jejichž cesty se spojily dohromady ještě před tím, než to oni sami chtěli, ale pocitili chapadla osudu velmi drsně a bolestně.

Celá kniha se čte neskutečně lehce a velmi nenáročně. Sama jsem se přistihla, že jsem o obědové pauze v sobě sotva dusila nedočkavost, abych se mohla do příběhu ponořit znovu nebo jsem si rozebírala některou scénku znovu a znovu. O tom že se mi kniha četla neskutečně dobře, svědčí i fakt, že jsem ji přečetla za nějaké čtyři dny...

A teď si představte. Plujete si tak lehce dějem, smějete se nebo trpíte spolu s hlavními hrdiny a najednou se dostanete k místu, z něhož máte pocit, že se díváte do zrcadla. Chování postav, jejich určité situace a dokonce i to, co knižní hrdinové cítí a prožívájí, znáte (nebo alespoň obdobně). V onu chvíli Vám naskočí uvědomění si... a tak jsem musela na chvíli přestat číst a říkala jsem si, jak dlouho mi to bude trvat, než se s tím nakonec napevno srovnám a přijmu to, jaké to je. A v té chvíli se nějak myšlenky nedaly zastavit a tak jsem se vlastně musela sebe sama zeptat, co kdybych byla vytrvalejší? Změnilo by se něco? Ale... to sem vlastně vůbec nepatří a nechala jsem se trochu unést.

Nebudu Vám prozrazovat, který z hlavních hrdinů má tajemství, po kterém Vám troch uspadne čelist údivem, protože bych Vás ochudila o čtení, jak jsem Vám už říkala.
Pokud máte rádi romány podobného typu, rozhodně neváhejte, myslím, že Vás nezklame. Mne rozhodně sklamání na mysl nepřišlo, tak snad se to Vám nestane.

A vlastně na závěr přeci jenom něco malého mohu prozradit. Ve skrytu duše jsem trochu doufala v jiný konec, nebo jsem si alespoň myslela, že by mohl nastat. Ačkoli jsem celkem ráda, jak to skončilo... A ještě trochu chvály na úplný závěr.
Epilog knihy byl nenásilným zakončením celé knihy. Nemusíte se bát, že by tam byla samostatná stránka, na níž by byl napsán velkými písmeny EPILOG, tak to opravdu nehrozí. Autorka to pojala jako celý příběh a nechala vypravěčku dovyprávět svůj příběh, o nějž se musela podělit - také bych se rozhodně dělila -, nerušeně až do samotného konce.

SHRNUTÍ NA ZÁVĚR

Název knihy: Hrdina
Autor: Samantha Youngová
Nakladatelství: IKAR
Počet stran: 352
ISBN: 978-80-249-3174-6

Četli jste? Líbila se Vám kniha nebo spíš nelíbila? Podělte se v komentářích.

Na viděnou u dalšího článku!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Recenze filmu "Pád"

Po nějaké době jsme se opět dočkali filmového zpracování celkem populární knižní série o padlých andělech. Tentokrát jsem velice ráda, že to nejsou upíři, vlkodlaci ani dhampýři ba dokonce ani lovci stínů. Vždy se Vám nějaké téma po krátké chvíli zají a tak je "novinka" celkem osvěžující. Vítám Vás u mé druhé filmové série. 

Knižní tag A - Z

Instagram mi minulou neděli nadělil velmi příjemný článek. Knižní blogerka Susan na Instastories publikovala příspěvek, v němž odkazovala na svůj A-Z knižní TAG. Jakmile jsem se pak proklikla na její stránku, byla jsem úplně unešená. Neuvěřitelně se mi tam zalíbilo a po přečtení TAGU jsem si řekla, že chci si její nápad vypůjčit a sepsat si tak vlastní odpovědi. Doufám, že se budete u čtení dobře bavit :-)  Obrázek jsem našla na googlu :-) 

Fantastická zvířata jsou stále fantastičtější.

Autor: J. K. Rowlingová Nakladatel: Albatros Počet stran: 288 Anotace / možnost koupě:  odkaz Po listopadovém uvedení filmového prequelu kouzelnické ságy Harryho Pottera, jsem se konečně dočkala i knižního zpracování. Poté co v září vyšlo Prokleté dítě jako scénář, jsem si říkala, že se tento druh čte naprosto skvěle a o chloupek více rozvíjí fantazii čtenáře, ovšem... chybí mi rozsáhlé opisy J. K. Rowling, kterou jsem si díky tomu zamilovala ještě víc. Čím delší opisy, tím větší pravděpodobnost, že ještě dlouho neopustím příběh, který jsem si zamilovala.